LLibertats i drets sobre les llengües oficials.

M’ha agradat molt la darrera proposta sobre la llengua a les escoles que ha fet el Partit Popular, no tinc cap dubte que els votaré el dia 9, emperò ja que parlen en nom de la llibertat i dels drets de tots els espanyols, voldria puntualitzar que el meu vot queda vinculat a que jo també pugui tenir aquesta llibertat i aquests drets. M’explicaré.
Trob molt raonable que un senyor, que per voluntat pròpia, per lleure, treball o negocis, es trasllada a viure a una zona on la llengua vehicular no és el castellà, vulgui que els seus fills estudiïn en la seva llengua, però que passa si aquesta no és el castellà, és el basc o el gallec, no té els mateixos drets que els seus fills estudiïn en aquestes llengües, i si som jo o qualsevol catalanoparlant els que ens traslladem una zona de l’estat espanyol on no s’estudiï en català, podran els nostres fills seguir els seus estudis en català? haurem perdut els drets? no som tots per igual ciutadans espanyols, amb els mateixos drets? Que passarà amb la nostra llibertat? serà engarjolada, just per un estúpid moviment geogràfic?
Si senyors, populars, tindran el meu vot, però m’hauran d’assegurar que la futura legislació sobre la llengua vehicular a les escoles, serà realment per a tothom, és a dir, que qualsevol estudiant podrà exigir estudiar en la seva llengua a qualsevol part del territori espanyol, sigui quina sigui la seva llengua (oficial a l’estat espanyol, és clar), i sigui quin sigui el territori de destinació, aquesta si que seria una llibertat total i es veurien coberts tots els drets.
Finalment, afegir que si estan tan preocupats per que qualsevol es pugui expressar en la seva llengua vehicular, facin extensiva la llei, als taxis, hospitals, cossos de seguretat, jutjats i mil llocs més on no hi ha manera de poder parlar el català, simplement per que hi ha gent que no t’entén, això si que és matxacar la nostra llibertat i els nostres drets.

Comentaris